Vragen & contact
Stap 1: Kies een categorie
Stap 2: Kies je vraag
Stap 3: Lees meer over...
Overstappen
Ben je niet tevreden met je huidige provider of heeft een andere provider een betere aanbieding die bij jouw wensen aansluit, dan kan je via Mobiel.nl een overstap aanvragen. Bij overstappen sluit je een contract af bij een andere provider. Je kunt zelf kiezen of je je huidige telefoonnummer wilt behouden of dat je een nieuw nummer wilt. Als je kiest voor een nieuw nummer dien je zelf het oude abonnement op te zeggen
Hoelang van tevoren kan ik een overstap aanvragen?
Een overstap met nummerbehoud naar de nieuwe provider kan meestal vanaf 120 dagen voor de einddatum van je huidige contract. Bij een overstap met nummerbehoud heb je bij je huidige provider altijd een opzegtermijn van één maand. Zit er een maand of meer tussen het moment dat je de overstap aanvraagt en je einddatum? Dan gaat je nieuwe abonnement in op de dag na je einddatum. De exacte datum krijg je via sms van de nieuwe provider.
Nieuwe provider | Dagen vanaf einddatum huidig contract |
Odido | 120 dagen |
Vodafone | 120 dagen |
KPN | 118 dagen |
hollandsnieuwe | 120 dagen |
Ben | 120 dagen |
Youfone | 6 maanden |
Simyo | 120 dagen |
Budget Mobiel | 120 dagen |
Lebara | 120 dagen |
50+ Mobiel | 120 dagen |
Wanneer ontvang ik mijn nieuwe telefoon?
Als je gekozen hebt voor een nieuwe telefoon bij het abonnement dan verzenden wij deze direct nadat wij akkoord hebben ontvangen voor het nieuwe abonnement. Je kan je nieuwe telefoon dan ook gelijk in gebruik nemen me je huidige simkaart, op de dag dat je nummer over gaat naar je nieuwe provider wissel je simpel weg de simkaarten en kan je gebruik gaan maken van je nieuwe abonnement bij de nieuwe provider. De nieuwe simkaart ontvang je tegelijkertijd met je nieuwe toestel.