Vragen & contact
Stap 1: Kies een categorie
Stap 2: Kies je vraag
Stap 3: Lees meer over...
Nummerbehoud
Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 4 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Als je zelf al hebt opgezegd bij je provider kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer moet nog wel minimaal één week actief zijn. Wanneer je kiest voor een verlenging bij je huidige provider heb je altijd nummerbehoud. Ook is het mogelijk op nummerbehoud aan te vragen wanneer je op dit moment een prepaid simkaart gebruikt.
Nummerbehoud aanvragen
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer werkt. Nadat je een nieuw abonnement hebt besteld op onze website wordt er een nummerbehoud verzoek ingediend bij de nieuwe provider. Je ontvangt daarna vanuit de provider een sms. Als je de instructies volgt en deze sms bevestigt, ontvang je per sms een bevestiging van je nieuwe provider.
Ingangsdatum abonnement
Bij goedkeuring van het nummerbehoud gaat het nieuwe abonnement in op de dag dat jouw oude abonnement niet meer bereikbaar is. Op je persoonlijke orderstatuspagina én in de factuur die je van ons ontvangt vind je de verwachte overstapdatum bij ‘ingangsdatum’. Je nieuwe provider houdt je per sms op de hoogte van de definitieve ingangsdatum waarop je telefoonnummer wordt overgezet en zet op die datum jouw huidige contract automatisch stop. Bij nummerbehoud wordt het te behouden telefoonnummer altijd overgezet op werkdagen.
Als je éérder dan deze ingangsdatum gebruikmaakt van de nieuwe simkaart voordat het 06-nummer is overgezet, gaat het nieuwe abonnement direct in. Wij adviseren je om het oude abonnement te gebruiken (met je oude simkaart) totdat het 06-nummer is omgezet naar de nieuwe simkaart. Op deze manier voorkom je dubbele kosten.
Ook is het belangrijk dat jouw simkaart op de ingangsdatum in Nederland is. Wanneer jouw simkaart op deze ingangsdatum geen verbinding kan maken met een Nederlandse zendmast, bijvoorbeeld omdat je op vakantie bent in het buitenland, kan niet gegarandeerd worden dat jouw nummer correct wordt overgezet. In dit geval raden we je aan om contact op te nemen met onze klantenservice. Onze collega's kunnen dan voor je controleren of de ingangsdatum verplaatst kan worden naar een latere datum waarop je weer in Nederland bent.
Heb je een abonnement van Simyo, Youfone, BudgetMobiel, hollandsnieuwe zakelijk óf een provider die wij niet aanbieden op onze website? Dan is het voor ons helaas niet mogelijk de einddatum van je contract te achterhalen. Daarom kunnen wij in dit geval nummerbehoud niet garanderen. Uiteraard doen wij er ook dan alles aan om te zorgen dat je nummerbehoud aanvraag vlekkeloos verloopt.
Wisselen en activeren van je simkaart
Op de ingangsdatum die jouw nieuwe provider je heeft doorgegeven, merk je vanzelf dat je oude simkaart geen bereik meer heeft. Dit kun je herkennen aan het ? teken bovenin je notificatiebalk. Dit is het moment waarop je jouw nieuwe simkaart in gebruik kunt nemen. De beste manier om dit te doen is als volgt:
- Schakel je telefoon uit
- Verwijder de oude simkaart
- Plaats de nieuwe simkaart
- Schakel je telefoon weer in
Mocht dit niet werken, check dan de extra informatie voor het activeren van je simkaart bij jouw provider hier.