Vragen & contact

Misschien is je vraag al eens gesteld. Vul een zoekwoord in of kies een categorie.

Sneller Internet Buitengebied 4G bij KPN

KPN Sneller Internet Buitengebied 4G (SIB4G)
Als je in een buitengebied woont en hierdoor traag of geen internet hebt, kan Sneller Internet Buitengebied 4G van KPN de oplossing zijn. Hierbij wordt jouw vaste netwerk gecombineerd met het mobiele 4G-netwerk van KPN om sneller en stabieler te kunnen internetten. Nadat je bij Mobiel.nl je KPN Thuis-abonnement hebt besteld, kan je via de klantenservice van KPN (0800-0201165) nagaan  of je in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied 4G.

Hoe werkt KPN Sneller Internet Buitengebied 4G?
Met KPN Sneller Internet Buitengebied krijg je thuis een 4G-simkaart en een 4G-modem toegestuurd. Doe de simkaart in de modem en plaatst deze op een plaats in huis met het beste bereik. Maak vervolgens via WiFi vanaf ieder apparaat in huis verbinding met het WiFi-netwerk van je 4G-modem. Kom je er niet uit? Dan kan een gratis monteur je hierbij helpen. Net als bij het modem van een breedbandverbinding, kan je met de modem met al je apparaten via WiFi op internet. Het 4G-modem maakt een 2,4 GHz en een 5 GHz netwerk voor optimale snelheid en dekking. Het beste bereik vanaf de computer heb je nog steeds als je deze met een netwerkkabel aansluit op de 4G-modem.

Wanneer kom je hiervoor in aanmerking?
Sneller Internet Buitengebied is verkrijgbaar voor particulieren die in een gebied wonen waar de komende zes maanden niet meer dan 15 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden. De postcode moet in een gebied liggen met voldoende capaciteit op het 4G-netwerk en waar KPN verwacht voldoende 4G-dekking binnenshuis te kunnen bereiken. Dit kan verschillen per woning. Het kan dus dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.

Kan je Sneller Internet Buitengebied 4G ook buiten je woonplaats gebruiken?
Nee, je mag dit abonnement alleen gebruiken op het adres waarop dit abonnement is afgesloten. Het is namelijk bedoeld voor internettoegang vanaf thuis of op kantoor. De simkaart moet in de modem blijven zitten, en deze mag niet in mobiele apparaten worden geplaatst. Als dit wel gebeurt, heeft KPN het recht de aansluiting te blokkeren en het abonnement af te sluiten.

Klantenservice

Heb je hulp nodig of een vraag over je bestelling? Vul het contactformulier in zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen.

Waarmee kunnen we je helpen?


WhatsApp

Gesloten, opent vandaag om 09:00
WhatsApp 06 - 24 96 66 02
Heb je een korte vraag? App ons!

Mail

Mail info@mobiel.nl
Voor uitgebreide vragen

Servicepunt

Servicepunt Leidschendam
Nieuwstraat 22, 2266AD Leidschendam
Zaterdag 29 mrt
09:00 - 17:00
Zondag 30 mrt
Gesloten
Maandag 31 mrt
10:00 - 18:00
Dinsdag 1 apr
10:00 - 18:00
Woensdag 2 apr
10:00 - 18:00
Donderdag 3 apr
10:00 - 18:00
Vrijdag 4 apr
10:00 - 18:00

Extra's

Heb je een klacht? Kijk dan hier wat je kunt doen
Nog geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen en liever bellen? Dat kan natuurlijk. Op 070 - 301 0 301 staat het Mobiel.nl-team voor je klaar
KvK-nummer: 27289206
Btw-nummer: NL815982434B01
Aangepaste openingstijden
Eerste paasdag (20 April 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Tweede paasdag (21 April 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.
Koningsdag (26 April 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Bevrijdingsdag (05 May 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.
Hemelvaartsdag (29 May 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Eerste pinksterdag (08 June 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Tweede pinksterdag (09 June 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.
Eerste kerstdag (25 December 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Tweede kerstdag (26 December 2025)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.
Oudjaarsavond (31 December 2025)
Geopend van 09:00 tot 17:00 uur.