Vragen & contact

Misschien is je vraag al eens gesteld. Vul een zoekwoord in of kies een categorie.

Sneller Internet Buitengebied 4G bij KPN

KPN Sneller Internet Buitengebied 4G (SIB4G)
Als je in een buitengebied woont en hierdoor traag of geen internet hebt, kan Sneller Internet Buitengebied 4G van KPN de oplossing zijn. Hierbij wordt jouw vaste netwerk gecombineerd met het mobiele 4G-netwerk van KPN om sneller en stabieler te kunnen internetten. Nadat je bij Mobiel.nl je KPN Thuis-abonnement hebt besteld, kan je via de klantenservice van KPN (0800-0201165) nagaan  of je in aanmerking komt voor Sneller Internet Buitengebied 4G.

Hoe werkt KPN Sneller Internet Buitengebied 4G?
Met KPN Sneller Internet Buitengebied krijg je thuis een 4G-simkaart en een 4G-modem toegestuurd. Doe de simkaart in de modem en plaatst deze op een plaats in huis met het beste bereik. Maak vervolgens via WiFi vanaf ieder apparaat in huis verbinding met het WiFi-netwerk van je 4G-modem. Kom je er niet uit? Dan kan een gratis monteur je hierbij helpen. Net als bij het modem van een breedbandverbinding, kan je met de modem met al je apparaten via WiFi op internet. Het 4G-modem maakt een 2,4 GHz en een 5 GHz netwerk voor optimale snelheid en dekking. Het beste bereik vanaf de computer heb je nog steeds als je deze met een netwerkkabel aansluit op de 4G-modem.

Wanneer kom je hiervoor in aanmerking?
Sneller Internet Buitengebied is verkrijgbaar voor particulieren die in een gebied wonen waar de komende zes maanden niet meer dan 15 Mbit/sec downloadsnelheid bereikt kan worden. De postcode moet in een gebied liggen met voldoende capaciteit op het 4G-netwerk en waar KPN verwacht voldoende 4G-dekking binnenshuis te kunnen bereiken. Dit kan verschillen per woning. Het kan dus dat jij wel Sneller Internet Buitengebied kunt bestellen en je buurman niet.

Kan je Sneller Internet Buitengebied 4G ook buiten je woonplaats gebruiken?
Nee, je mag dit abonnement alleen gebruiken op het adres waarop dit abonnement is afgesloten. Het is namelijk bedoeld voor internettoegang vanaf thuis of op kantoor. De simkaart moet in de modem blijven zitten, en deze mag niet in mobiele apparaten worden geplaatst. Als dit wel gebeurt, heeft KPN het recht de aansluiting te blokkeren en het abonnement af te sluiten.

Klantenservice

Geopend tot 17:00
WhatsApp 06 - 24 96 66 02
Gemiddelde reactietijd: binnen 2 uur
Mail info@mobiel.nl
Gemiddelde reactietijd: binnen 24 uur

Servicepunt

Servicepunt Leidschendam
Nieuwstraat 22, 2266AD Leidschendam
Openingstijden
Zaterdag 18 jan
09:00 - 17:00
Zondag 19 jan
Gesloten
Maandag 20 jan
10:00 - 18:00
Dinsdag 21 jan
10:00 - 18:00
Woensdag 22 jan
10:00 - 18:00
Donderdag 23 jan
10:00 - 18:00
Vrijdag 24 jan
10:00 - 18:00

Extra's

Nog geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen en liever bellen? Dat kan natuurlijk. Op 070 - 301 0 301 staat het Mobiel.nl-team voor je klaar
Heb je een klacht? Kijk dan hier wat je kunt doen
KvK-nummer: 27289206, Btw-nummer: NL815982434B01
Aangepaste openingstijden