Mobiel.nl
Cookievoorkeuren

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Dankzij functionele cookies werkt onze site goed en door middel van analytische cookies maken wij onze website beter. Marketing cookies kun je accepteren voor relevante aanbevelingen en advertenties. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies.
Meer info? Lees het in ons cookiebeleid.

Cookies

Vragen & contact

Misschien is je vraag al eens gesteld. Vul een zoekwoord in of kies een categorie.

Gegevens overzetten van Apple naar Nothing

Je hebt je nieuwe telefoon aangeschaft, nu nog je gegevens overzetten naar je nieuwe telefoon. In dit stappenplan wordt uitgelegd hoe je van een iPhone je gegevens kan overzetten naar je nieuwe Nothing-toestel.

Let op! Je simkaart mag nog in de oude telefoon blijven. Soms krijg je een SMS-verificatie binnen, omdat de nieuwe telefoon nog geïnstalleerd moet worden zal je die anders niet ontvangen.

Zet je nieuwe telefoon aan, we gaan de nieuwe telefoon nu instellen.

Zodra je nieuwe telefoon is opgestart, selecteer de gewenste taal en druk op de rode pijl.
- Je nieuwe telefoon wil verbinding maken met het mobiele netwerk. De simkaart laten we, voor nu, nog in je oude telefoon zitten. Druk links onderin op overslaan om door te gaan.
- Verbind de telefoon met je wifinetwerk en druk op volgende om door te gaan.
- Je telefoon wordt nu klaargemaakt voor gebruik. Dit kan enkele minuten gebeuren.

Zodra je telefoon is klaargemaakt voor gebruik, gaan we beginnen met het kopiëren van apps en gegevens van je oude toestel naar de nieuwe.

- Om dit proces te starten, druk op volgende.
- Voor het overzetten van gegevens moet je oude telefoon ontgrendeld worden en op het hoofdscherm staan. Druk op volgende zodra je oude toestel ontgrendeld is.
- Tijdens het schrijven van deze handleiding lukte het ons niet om een bekabelde verbinding te maken. Dus voor deze handleiding drukken we op “geen kabel?”.
- We gaan nu een draadloze verbinding maken tussen de toestellen. Selecteer overstappen van een iPhone of iPad.
- Vervolgens gaan we de nieuwe telefoon toegang geven tot apparaten in de buurt. Druk op toestaan.
- Je kan ervoor kiezen om het Google-account toe te voegen. Druk op volgende.
- Vervolgens wordt er gevraagd om in te loggen met je Google-account. Doorloop de stappen om je Google-account te koppelen aan je nieuwe telefoon.
- Zodra je Google-account gekoppeld is aan je nieuwe telefoon, wordt er gevraagd om een QR-code met je iPhone in te scannen. Open hiervoor de camera op je iPhone en scan hiermee de QR-code.
- In je scherm zie je een vakje met daarin de tekst “bekijk in de app store”. Druk hierop en de App store wordt geopend.
- Download de app Switch-to-Android op je iPhone. Zodra de app gedownload is, open de app.
- Ga akkoord met de servicevoorwaarden en het privacy beleid. En druk op gegevens kopiëren.
- Vervolgens scan je opnieuw de QR-code op je nieuwe telefoon met je iPhone. Je krijgt een pop up op je iPhone, druk hier op verbindt om een verbinding te maken tussen de toestellen.
- Geef je iPhone toestemming tot je lokale netwerk om naar het andere toestel te zoeken. Er wordt een verbinding gemaakt.
- Zodra de verbinding gemaakt is, selecteer op je iPhone wat je wil overzetten naar je nieuwe telefoon en druk op doorgaan. De app wil toegang tot de gegevens die overgezet moeten worden, geef in de pop-ups toestemming tot de gegevens die je wil overzetten.

Je gegevens worden nu overgezet, afhankelijk van de hoeveelheid wat overgezet moet worden kan dit even duren. Zodra de gegevens zijn overgezet, druk op volgende.

- Er wordt gevraagd om de Google Services te accepteren Dit is verplicht, we drukken hier twee keer op meer en daarna op accepteren.
- Kies de zoekmachine waar je gebruik van wil maken en druk op volgende. Wij kiezen in deze handleiding voor Google.
- Als je je telefoon wil beveiligen dan kan je hier nu voor kiezen. Kies de gewenste schermvergrendeling en volg de stappen op het scherm of druk op overslaan als je hier geen gebruik van wil maken. De schermvergrendeling is achteraf via de instellingen alsnog in te stellen.
- Er wordt gevraagd om door te gaan met instellen. Druk op doorgaan.
- Je kan ervoor kiezen om Google Assistent te gebruiken. Scrol naar beneden en kies of je hier gebruik van wil maken door op akkoord te drukken of druk op overslaan als je dit niet wil.
- Je krijgt nu de optie om nog een aantal extra instellingen te in te stellen. Selecteer wat gewenst is of druk op nee bedankt.
- Lees de algemene voorwaarden en of het privacy beleid indien gewenst. Druk op akkoord zodra je dit gedaan hebt of niet wenst te doen.
- Je kan ervoor kiezen om foutmeldingen automatisch te delen met Nothing zodat de gebruikerservaring verbeterd kan worden. Selecteer hier wat gewenst is en druk op volgende om door te gaan.
- Er wordt een korte demo gegeven over de schermnavigatie. Doorloop de uitleg of druk op overslaan als je hier al mee bekend bent.
- Je ziet nu een tip waarin Nothing een aantal widgets laat zien. Deze zijn in te stellen zodra je toestel helemaal geïnstalleerd is.
- Er wordt nu uitleg gegeven over de Glyph interface. Doorloop de uitleg of druk op overslaan als je hier al mee bekend bent.
- Selecteer de visuele stijl die je wenst te gebruiken en druk op instellen voltooien.

De telefoon is nu ingesteld! Waarschijnlijk is je toestel nog wel bezig met het afronden van de installatie. Als je wil weten hoever dit proces is:

- Veeg van de bovenkant van het scherm naar beneden om het meldingen overzicht te openen.
- Selecteer hier "instellingen voltooien" om te zien hoe ver het proces is.
- Zodra alles is overgezet zie je een overzicht met alle gegevens die zijn overgezet.
- Druk op volgende en vervolgens op gereed.

Als laatste stap kan je nu de simkaart van uit de oude telefoon halen en in je nieuwe telefoon doen. Alle apps moeten weer opnieuw geactiveerd en ingelogd worden.  Open alle apps en log in met je inloggegevens indien nodig.  

We zijn nu klaar met het instellen van je nieuwe telefoon. Wij wensen je veel plezier van je nieuwe Nothing Phone en hopelijk tot ziens!

Klantenservice

Geopend tot 22:00
WhatsApp 06 - 24 96 66 02
Gemiddelde reactietijd: binnen 2 uur
Mail info@mobiel.nl
Gemiddelde reactietijd: binnen 24 uur

Servicepunt

Servicepunt Leidschendam
Nieuwstraat 22, 2266AD Leidschendam
Openingstijden
maandag
10:00 - 18:00
dinsdag
10:00 - 18:00
woensdag
10:00 - 18:00
donderdag
10:00 - 18:00
vrijdag
10:00 - 18:00
zaterdag
09:00 - 17:00
zondag
Gesloten

Extra's

Nog geen antwoord gevonden bij de meest gestelde vragen en liever bellen? Dat kan natuurlijk. Op 070 - 301 0 301 staat het Mobiel.nl-team voor je klaar
Heb je een klacht? Kijk dan hier wat je kunt doen
KvK-nummer: 27289206, Btw-nummer: NL815982434B01
Aangepaste openingstijden
Eerste kerstdag (25 December 2024)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur, alleen via e-mail en WhatsApp.
Tweede kerstdag (26 December 2024)
Geopend van 10:00 tot 18:00 uur.