Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Dankzij functionele cookies werkt onze site goed en door middel van analytische cookies maken wij onze website beter. Marketing cookies kun je accepteren voor relevante aanbevelingen en advertenties. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen wij alleen de functionele en analytische cookies.
Meer info? Lees het in ons cookiebeleid.
De meeste mensen kunnen niet meer zonder: de mobiele telefoon. Dat is ook niet raar, want dit apparaat gebruik je om bereikbaar te zijn, informatie op te zoeken en je sociale media bij te houden. Maar wat als er iets met je telefoon gebeurt? Tegenwoordig kun je makkelijk je telefoon verzekeren. Lees hier wat de voor- en nadelen zijn om een telefoonverzekering af te sluiten.
Alle nieuwe telefoons hebben minimaal twee jaar fabrieksgarantie volgens de Europese wetgeving. De fabrikant moet je telefoon dan gratis repareren als je telefoon stuk gaat door een fabricagefout. Denk hierbij aan softwarefouten of dat knoppen het opeens niet meer doen terwijl je zelfs niks geks hebt gedaan.
Laat je je telefoon bijvoorbeeld zelf vallen? Dat valt dan niet onder de garantie. Daarom zijn er nog aparte telefoonverzekeringen in het leven geroepen, zodat je jouw telefoon kunt verzekeren tegen onder andere schade en diefstal.
Waarom zou je je smartphone verzekeren? Dat ligt aan verschillende elementen. Zo is een nieuwe en dure telefoon verzekeren in de meeste gevallen het meer waard dan een oudere telefoon verzekeren. Maar het ligt er ook natuurlijk aan hoe waardevol de telefoon voor jou is. Heb je bijvoorbeeld een oudere of goedkope telefoon waar je niet zonder kan? Dan is verzekeren ook een slimme keuze. Woon of kom jij vaak in een buurt waar regelmatig wat wordt gestolen? Dan is een telefoonverzekering met een verzekering tegen diefstal en beroving ook een goed idee. Hieronder vind je de voor- en nadelen om je telefoon te verzekeren.
Let op: Dit is een beperkte weergave van de dekkingen en de voorwaarden en kan per verzekeraar afwijken. Lees voor meer duidelijkheid de verzekeringskaart en de voorwaarden van de betreffende verzekeraar door alvorens je het product aanschaft.
Wil je een verzekering afsluiten voor je telefoon? Bij Mobiel.nl werken we samen met verzekeringspartner Harmony, waardoor je gelijk je nieuwe telefoon (met of zonder abonnement) kunt verzekeren bij aanschaf. Deze verzekering met de naam Smart heeft meerdere voordelen.
Hierom kies je voor Smart: - Verzekerd vanaf dag één - Wereldwijde dekking - Altijd reparatie of vervanging door een gelijkwaardig product, er is dus geen afschrijving - Maandelijks opzegbaar - Dekking voor val-, stoot-, vocht- en waterschade - Eén meldpunt voor schade of garantie, ook tijdens de wettelijke garantie - Laag eigen risico
Bij Harmony heb je keuze uit twee verschillende pakketten. Bij het pakket Compleet ben je verzekerd tegen val-, stoot- en waterschade. Met het pakket Compleet Plus ben je nog extra verzekerd tegen diefstal en beroving. Bekijk het overzicht hieronder.
Alles weten over de dekkingen en voorwaarden? Vind dan hier de verzekeringskaart en de voorwaarden. Het is verstandig deze door te nemen voordat je de verzekering afsluit.
Meer informatie over je telefoon verzekeren via Mobiel.nl? Klik dan op de button hieronder
Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief: